loading...
پایگاه فروش و خدمات طراحی و اجرای استخر
آرامش بازدید : 90 دوشنبه 31 تیر 1398 نظرات (0)

طراحی و ساخت استخر

ابتدا و قبل از ساخت استخر و مرحله طراحی و اجرای استخر باید بدانید که شما فقط به استخر نیاز دارید یا به استخر و جکوزی یا استخر،سونا و جکوزی و یا جکوزی و سونا، به عنوان مثال اگر شما نیاز به سونا و جکوزی در طبقه دوم ساختمان خود دارید، پس از اتمام کار دیگر نمی توانید استخر هم به آن اضافه کنید و یا نمی توانید محل اتاقک سونا و یا کاسه جکوزی را تغیییر دهید.

شما این را بهتر از هرکس می دانید که در روزهای گرم تنها جایی که شما دوست دارید در خانه و یا ویلا خود به آن پناه ببرید استخر شنا است و یا حتی در روزهای سرد زمستان هنگامی که شما احساس بی حوصله بودن می کنید برای لذت دو چندان بردن از گرمای آب استفاده از جکوزی آب گرم است.

ساخت استخر

شرایط ساخت استخر

ساخت استخر، سونا و جکوزی شدیدا به سبک زندگی شما بستگی دارد اینکه در محیط استخر چه چیزهایی مهیا باشد و یا اینکه استخر شنا صرفا تفریحی باشد یا برای ورزشهای آبی هم طراحی شده باشد. به عنوان مثال شما اگر یک استخر کوچک هم داشته باشید با استفاده از امکاناتی مانند استخر بی نهایت یا همان (endlesspool) می توانید ساعتها بدون اینکه به انتهای استخر خود برسید شنا کنید و یا از تردمیل های آبی استفاده کنید و به راحتی در آب پیاده روی کنید.

انواع استخر و انتخاب ساخت استخر

مورد بعدی اما انتخاب این است که شما چه نوع استخری دوست دارید استخر سرپوشیده یا محصور ، استخر نیمه سرپوشیده و یا نیمه محصور و یا استخر روباز هر کدام از این استخرها برروی هزینه های اولیه و ثانویه شما جهت ساخت استخر تاثیر گذارند به عنوان مثال شما برای ساخت استخر رو باز باید پمپ و فیلتری با ظرفیت بالاتر انتخاب کنید و زمان های تصفیه آب را بیشتر کنید و یا از سیستم گندزدایی استفاده کنید که بالاترین راندمان کاری را دارد و بسیار کار آمد است در استخرهای روباز تابش نور آفتاب باعث از بین رفتن تاثیرات کلر می شود کلا سیستم های که ما پیشنهاد می دهیم استفاده از سیستم uvc-ozone و یا salt chlorinator است که هم راندمان بالای کاری دارند و هم بعث می شوند که آب شما جلبک نزند و همیشه شفافیت خود را حفظ کند. مورد دوم استفاده از سیستم گرمایشی و مبدل گرمایشی با ظرفیت بزرگتر است باور کنید استفاده از آب بسیار داغ استخر شنا در روزهای بسیار سرد زمستان بسیار لذت بخش تر از استفاده از استخر در تابستان است.

اما بعد از این تصمیماتی که گرفتید نوبت به ساخت استخر می رسد ، اگر شما در ساخت استخر کوتاهی کنید و در اولین گام ها یا طراح و سازنده استخر مشورت نکنید ممکن است فرصت استفاده از استخر بینهایت،چراغ های استخر، لول لگراتور و سیستم های گندزدایی نوین و... را از دست بدهید. به عنوان مثال نحوه اینکه چگونه کف کاسه استخر و قبل از بتن ریزی لوله گذاری کنید و از چه نوع جنس لوله ای استفاده کنید بسیار پر اهمیت است و یا اینکه نحوه جایگذاری چراغ ها چگونه باشد و چند سیم باید رد شود نیز مهم است و بسیاری از موارد دیگر که باید رعایت شود که به شما امکان دهد در انخاب سیستم گرمایش و گند زدایی و پمپ و فیلتر استخر دست باز تری داشته باشد.

نکات کلیدی در ساخت استخر

در هنگام ساخت استخر بهتر است به مدت زمان های آفتاب گیر بودن کاسه استخر توجه داشت و اگر بیش از حد انتظار شما می باشد فکری هم برای این موضوع کنید مانند استفاده از پوشش های گیاهی و ... به طور کلی شما می توانید استخر شنا خود را هر جوری که دوست دارید طراحی کنید ولی به شرطی که زمین شما به شما این اجازه را بدهد ولی کلا هرچه استخر دارای اشکال متعارف تری باشد هزینه ساخت اینیه کمتری دارد. گفتن این نکته در اینجا خالی از لطف نیست که شما می توانید با استفاده از پوشش های گیاهی و یا پنجره های بزرگ بخش های از استخر شنا خود را محصور کنید ولی استفاده از پوشش گیاهی باعث ریزش شاخ و بزگ و ورود جانوران موزی به اب می شود. تصمیم بگیرید که دوست دارید در ساخت استخر اسکیمر باشد و یا سرریز در حالت سرریز شما احتیاج دارید در پایان کار از گریل و ... استفاده کنید و حتما مخزن متعادل سازی بگذارید که همه این موارد هم باعث افزایش هزینه ها می شود. کلا بهتر است در این رابطه چند عکس مشاهده کنید که به شما در رابطه با استخر اسکیمیر یا سرریز دید بهتری دهد ، امکان دارد شما المان های طراحی و اجرای استخر سرریز را دوست نداشته باشید و یا برعکس.

انواع ساخت استخر

سایز و اندازه مطلوب ساخت استخر

به سایز استخر خود توجه کنید هرچه استخر بزرگتر باشد هزینه بیشتر را دارد و اگر بیش از حد کوچک باشد عملا فقط برای آبتنی خوب است و نمی شود تفریحات دیگری انجام داد. اگر برای ساخت استخر دوست دارید تجهیزات جانبی استخر استفاده کنید مانند آبنما استخر یا واترکرتین ، بهتر است قبل از بتن ریزی پایانی این موارد را با طراح خود در میان بگذارید. کلا فقط به این موضوع فکر نکنید که احتیاج به استخری دارید که فقط گرم شود،همواره کیفیت آب پارامتری است که باید اکیدا رعایت شود چون ممکن است باعث صدمه دیدن افراد به جای لذت بردن از استخرشنا شود و به این موضوع فکرکنید که شاید هزینه اولیه تجهیزات ضد عفونی و یا گندزدایی استخر شما زیاد می شود ولی حداقل از هزینه های فرسایشی شما در آینده به طرز چشمگیری میکاهد،هزینه های مانند خرید کلر و... همواره راه اندازی استخرهای شنا پس از دوره های خاموشی طولانی مدت بسیار هزینه بر است و باعث خرابی تاسیسات استخر می شود این بدان منظور است که یک استخر شنا ایده آل استخری است که در تابستان و زمستان قابل استفاده باشد و طبعا باید برای گرمایش استخر نیز فکری شود تا بتوان هموتره از شنا در آن لذت برد.

کلام پایانی ساخت استخر

در آخر این نکته قابل اهمیت است که استفاده از تیمی با تجربه و متعهد می تواند آسایش خیال شما را دو چندان کند زیرا بعضی از کوتاهی ها و ندیدن بعضی از امکانات ویژه برای ساخت استخر در زمان اجرا غیر قابل جبران در زمان بهره برداری می باشد و یا برای جبران باید هزینه های زیادی صرف شود مانند کم کردن آب کاسه استخر و داشتن نشتی از کف و دیواره ها.

جهت مشاوره با کارشناسان ما 02124521645 تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 48
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 55
  • بازدید سال : 889
  • بازدید کلی : 4,919